4 tips om op een succesvolle manier longreads in te zetten!

Waarom een longread een waardevol marketingmiddel is

Bij daar-om.nl zijn we ervan overtuigd dat een longread een sterk marketingmiddel is. Een longread is een uitgebreid stuk content over een specifiek onderwerp. De tekst bevat meestal wel 3000 tot 7000 woorden. Om het artikel te onderbouwen en meerwaarde te geven, is het slim om afbeeldingen, video’s of animaties toe te voegen. We horen je al denken: is een longread wel interessant genoeg voor de lezer? Zeker! Het biedt jou als bedrijf de kans om een verhaal met veel details te vertellen. Zo laat je je expertise zien én bouw je een band op met de lezer. Benieuwd hoe jij het best een longread kan inzetten? Wij leggen het je uit aan de hand van vier tips.

Tip 1: Kies de juiste onderwerpen

Een succesvolle longread begint met een boeiend en relevant onderwerp. Richt je op thema’s die direct verband houden met je bedrijf, branche of doelgroep. Een interessant onderwerp is bijvoorbeeld een klantcase waarin je een succesvolle samenwerking beschrijft, of een inspirerend verhaal over de missie van je bedrijf. Zorg ervoor dat het onderwerp genoeg diepgang heeft, waardoor het de tijd van de lezer ook echt waard is.

Tip 2: Vertel een verhaal

Mensen houden van verhalen. Gebruik daarom storytelling om je longread tot leven te brengen. Neem de lezer mee in het verhaal door personages zoals klanten of medewerkers te introduceren, of uitdagingen en successen te beschrijven. Dit zorgt ervoor dat mensen het verhaal interessant vinden en hem onthouden. Gebruik deze mogelijkheid om je verhaal te onderbouwen met feiten en cijfers voor meer geloofwaardigheid en vergeet hierbij ook de visuals niet. De kern van je longread bestaat uit tekst en daarom zorgen afbeeldingen, diagrammen, video’s of andere visuals voor de perfecte afwisseling. Hierdoor leid je de lezer door het verhaal heen en behoud je langer de aandacht!’

Tip 3: Optimaliseer voor SEO

Zorg ervoor dat je longread goed vindbaar is door zoekmachineoptimalisatie (SEO) toe te passen. Denk hierbij aan het gebruiken van relevante zoekwoorden, het optimaliseren van meta-titels en beschrijvingen en het zorgen voor een snelle laadtijd van de pagina. Door de uitgebreide en waardevolle inhoud hebben longreads veel potentie om goed te scoren in de zoekresultaten. Maak daar dus vooral gebruik van!

Tip 4: Interactie en feedback

Moedig lezers aan om te reageren en feedback te geven, bijvoorbeeld via de reacties op de pagina zelf, of via social media. Gebruik deze feedback om erachter te komen wat goed werkt en wat beter kan bij het schrijven van longreads in de toekomst. Naast dat de reacties waardevolle informatie opleveren, versterkt interactie ook de relatie en verhoogt het de betrokkenheid. Om nog meer aan de klantrelatie te werken raden we je aan om zelf ook op berichten en reacties van volgers te reageren. Zo ontstaat er contact van twee kanten, wat bijdraagt aan de band die je graag wil opbouwen.

Maak nu ook gebruik van longreads!

Kortom, het is de tijd en moeite zeker waard om longreads te schrijven. Door diepgaande, boeiende en interessante artikelen te schrijven kan je als bedrijf een band opbouwen met je publiek. Daarnaast toon je je expertise en versterk je je merk. Met deze 4 tips til je jouw longreads naar nieuwe hoogten. Wil je gebruikmaken van longreads, maar kan je hier wat hulp bij gebruiken? De copywriters van daar-om.nl helpen je graag verder. Neem hiervoor contact op!

Misschien vind je dit ook interessant:
Wat is een longread in een notendop

Meer weten over online marketing?

Wil je weten hoe je meer omzet via je website krijgt? Weet je echter niet welke kansen er allemaal voor je liggen? Download dan volledig gratis en vrijblijvend ons artikel, inclusief checklist “De sleutel tot online succes”.

i

Onderwerp:

Tiktok
j

Geschreven door:

Daar-om.nl

Geplaatst op:

26 augustus 2024