Home » Diensten » Strategie » CXO

Customer Experience Optimization

Maximaliseer de prestaties van je online marketinginspanningen


Customer Experience Optimization diensten bij daar-om.nl

‘’Mijn website converteert gewoon, dus dat is toch prima?’’
Als specialist van jouw branche denk je al snel dat je website goed in elkaar zit. De realiteit is echter dat er ook vaak bezoekers op je website zitten die iets minder af weten van het onderwerp en daardoor sneller verdwaald raken. Je haalt dan inderdaad conversies binnen, maar weet je ook hoeveel je hierdoor misloopt? Dat is jammer, want je laat op deze manier best wat marketingkansen liggen. CXO biedt gelukkig een oplossing, zowel voor nieuwe klanten als bestaande klanten, waarmee we de user journey in kaart brengen en zo precies onderzoeken wat de behoeften en struikelblokken zijn van jouw bezoekers.


Het belang van Customer Experience Optimization

Customer Experience Optimization, ook wel CXO genoemd, is een performance gerichte aanpak die de ervaringen van je websitebezoekers optimaliseert. Onze CXO-specialisten creëren een user journey gebaseerd op een specifiek onderwerp. Daarna worden de pagina’s geanalyseerd, maar voeren zij ook een klantonderzoek uit om zo achter de behoeftes en pijnpunten te komen. Op basis van deze resultaten worden er verschillende oplossingen geïmplementeerd. Deze oplossingen variëren van content tot technische aspecten en zijn allemaal gecombineerd met neuropsychologische inzichten. CXO is daarom dé oplossing voor onze klanten die een full funnel strategie willen implementeren en nog meer rendement uit hun marketingbudget willen halen.

 

Kom in contact!

Wil je meer weten over het inzetten van online marketing voor jouw bedrijf of heb je ergens anders een vraag over? Bel of mail mij gerust!

Het CXO stappenplan

Potentie bepalen

Op basis van data onderzoeken wij op welke onderwerpen en zoekwoorden jij het snelst het meeste resultaat behaald. Met behulp van dit onderzoek wordt het duidelijk wat jouw belangrijkste pagina’s zijn en wordt het beginpunt van de journey bepaald.

Huidige user journey

We onderzoeken hoe de huidige user journey er momenteel uitziet en welke pagina’s jouw klanten hierbij bezoeken. Ook kijken we hierbij naar wat hun doel op de website is, zoals een aankoop doen, en hoe makkelijk ze dit doel behalen.

Gebruikerservaring en content analyseren

We brengen de gebruikerservaring in kaart door gedrag op de website te analyseren. Ook wordt de content op basis van psychologische en technische kennis beoordeeld, zowel op visueel als tekstueel vlak.

Gewenste user journey

Op basis van de inzichten rondom de gebruikerservaring en content analyse wordt de online klantreis op jouw website visueel gemaakt. Op deze manier kunnen we in één oogopslag het gewenste resultaat zien. Ook wordt er een UX & UI based design uitgewerkt, zodat de websitebouwer meteen aan de slag kan.

Plan van aanpak

Nu de gewenste userjourney inzichtelijk is, wordt het plan van aanpak uitgewerkt, gepresenteerd en besproken. Door gedetailleerd en resultaatgericht te werk te gaan, optimaliseren we de website. Dit plan bestaat uit actiepunten die hoe dan ook moeten gebeuren. Ons CXO team kan dit overnemen, maar ook kan het taken bevatten die wij intern met onze verschillende teams kunnen oppakken. Denk hierbij aan advertisement, website ontwikkeling of video– en fotografie.

Uitvoer en monitoring

Bij akkoord gaan wij de benodigde content creëren om de pagina’s te optimaliseren. Er kan content geschreven worden voor de websitepagina’s, ons advertisement team kan hun campagnes afstemmen op ons advies en onze websitebouwers kunnen nieuwe pagina’s ontwerpen waar nodig. Ook is het mogelijk om je beeldbank uit te breiden met nieuwe foto’s en video’s.

Benieuwd naar onze aanpak? Lees dan snel verder of neem contact op!


Hoe de CXO-specialisten van daar-om.nl jouw zorgen wegnemen

Onze CXO-specialisten beschikken over 5+ jaren ervaring in het verfijnen en optimaliseren van de klantreis en gebruikerservaring;

Daar-om.nl heeft meer dan 10 jaar ervaring op het gebied van datagedreven performance marketing;

Onze consultants maken gebruik van neuropsychologische principes om jouw content gebruiksvriendelijk en conversiegericht te ontwikkelen.

Bij daar-om.nl profiteer je van een full-service marketingbureau met één aanspreekpunt;

Bij ons staat heldere communicatie centraal en wordt je op de hoogte gehouden van onze aanpak, activiteiten en behaalde resultaten.


Veelgestelde vragen over CXO

Wat betekent CXO?

CXO staat voor Customer Experience Optimization. Met CXO optimaliseren we de klantreis door het helder en visueel in beeld te brengen, knelpunten er uit te halen en deze op te lossen.

Wat houdt een user journey in?

De user journey, ook wel de klantreis, is de reis die jouw bezoeker aflegt op jouw website. Met CXO brengen we duidelijk in kaart welke weg de bezoekers op jouw website doorlopen, welke pagina’s ze bekijken en in welke volgorde ze deze bezoeken om uiteindelijk bij hun doel te komen. Wanneer je de klantreis in kaart brengt, weet je precies wat je bezoekers op je website doen en kan je de website conversiegericht optimaliseren.

Wat zijn de voordelen van CXO?

CXO zorgt voor meer vertrouwen bij de doelgroep, doordat je een duidelijke en overzichtelijke website indeling hebt met alle content op de juiste plek. Deze duidelijke indeling zorgt er ook voor dat je bezoekers sneller keuzes kunnen maken, maar ook een positieve ervaring overhouden aan het bezoeken van je website. CXO zorgt er namelijk voor dat juiste informatie op de juiste pagina’s komt te staan.

Voor wie is CXO interessant?

CXO is interessant voor iedereen met een website! Met CXO voeren we een klantonderzoek uit, waardoor we precies weten hoe de klanten op jouw website voortbewegen, wat hun behoeftes zijn en welke pijnpunten overwonnen moeten worden. Dit is interessant voor websites en bedrijven van verschillende groottes.